Celem gry jest pozbawienie wrogiego bohatera energii życiowej, zanim twój własny bohater zostanie pokonany. Aby to osiągnąć, możesz ustawiać stworzenia oraz budynki, rzucać zaklęcia i wykorzystywać przewagę zapewnianą przez karty łutu szczęścia oraz wydarzeń.
Karty, z którymi możesz coś zrobić, zarówno te w ręce jak i te znajdujące sie na polu bitwy, zawsze otoczone są zieloną aurą. Aby nimi zagrać, wystarczy kliknąć na nich LPM (lub nacisnąć w wersji na iPad).
Możesz także kliknąć PPM, aby przybliżyć kartę i przeczytać wszelkie szczegóły na jej temat.
Surowce
(Resources)
Magia
(Magic)
Moc
(Might)
Przeznaczenie
(Destiny)
Każdy z graczy na początku ciągnie po 6 kart. Każda z tych kart ma swój koszt w zasobach, oznaczony w lewym górnym rogu. Każda karta wymaga również jakiegoś poziomu Magii, Mocy i/lub Przeznaczenia. Jednostki standardowo wymagają Mocy, czary Magii, a karty fortuny Przeznaczenia.
Twój bohater może przeprowadzić 1 akcję w każdej turze. Oto list możliwych do przeprowadzenia akcji:
■ Zwiększenie poziomu Mocy, Magii lub Przeznaczenia o 1.
■ Pociągnąć kartę.
■ Użycie jej/jego specjalnej umiejętności.
W każdej turze produkcja twoich surowców będzie zwiększać się o 1: w pierwszej turze będziesz miał współczynnik równy 1, w drugiej 2, w trzeciej 3 itd... Wraz z rozwojem rozgrywki będziesz mógł używać potężniejszych kart lub po prostu korzystać z większej ilości kart w tej samej turze.
Gracz, który zaczyna jako drugi dodatkowo automatycznie dostaje łut szczęścia Smoczy Kryształ.
W tej fazie, zanim cokolwiek innego zostanie zrealizowane, poniższe cztery posunięcia wykonywane są automatycznie:
Zawsze, gdy musisz dobrać kartę, a twoja biblioteka jest już pusta, tracisz po jednym życiu za każdą brakującą kartę.
Możesz dokonać dowolną liczbę poniższych akcji w dowolnej kolejności:
■ Każda jednostka, która została już poprzednio wypuszczona na pole bitwy, może jednorazowo zaatakować lub przemieścić się.
■ Możesz zagrać karty Zaklęć ze swojej ręki, zgodnie z poziomem twej Magii i płacą ich koszt w surowcach.
■ Możesz zagrać karty Fortuny ze swojej ręki, zgodnie z poziomem twego Przeznaczenia i płacą ich koszt w surowcach.
■ Możesz zagrać karty Jednostek ze swojej ręki, zgodnie z poziomem twej Mocy i płacą ich koszt w surowcach. Takie jednostki nie mogą podejmować ataku lub ruchu w tej turze.
■ Możesz jednorazowo użyć każdą z kart Wydarzeń, płacąc ich koszt jeśli takowy występuje.
■ Możesz raz użyć umiejętności swego bohatera.
Tura dobiega końca, gdy gracz zakończy swą fazę akcji. Drugi gracz zostaje aktualnym graczem i postępuje w ten sam sposób.
Pole bitwy zawiera 16 pozycji, na których mogą być rozmieszczone jednostki. Na każdego z graczy przypada po 8 pozycji. 4 pozycje, która są bliżej twojego bohatera, to tylna linia. 4 pozostałe, bliżej centrum Pola bitwy, to przednia linia. Właściwe rozmieszczenie na wszystkich 4 Liniach, twojej i twojego przeciwnika, tworzy 4 Kolumny.
Stworzenia walczące wręcz można ustawiać tylko w przednim szeregu. Stworzenia strzelające mogą być ustawiane wyłącznie w tylnym szeregu. Stworzenia latające można ustawiać dowolnie. Stworzenia, które jednocześnie walczą wręcz i strzelają również można ustawiać dowolnie.
Budynki można ustawiać na dowolnym kontrolowanym przez ciebie polu. W danym miejscu nie może stać więcej niż jeden budynek, ale na jednym polu może stać jednocześnie budynek i stworzenie.
Każdy gracz przystępuje do gry z ośmioma kartami wydarzeń. Następnie cała szesnastka jest tasowana, a pierwsze dwie karty umieszczane są na polu bitwy. Pod koniec każdej tury karta znajdująca się po lewej stronie jest usuwana, zastępuje ją karta dotychczas znajdująca się po prawej stronie, a na jej miejsce wyciągana jest nowa. Kiedy karty z talii wydarzeń zostaną wykorzystane, a potrzebna będzie kolejna, talia zostanie ponownie przetasowana. Gracz może podczas każdej tury wykorzystać dowolną z dwóch aktualnie dostępnych kart wydarzeń, niezależnie od tego, do kogo ona należy i nawet wtedy, gdy przeciwnik już z niej skorzystał podczas swojej tury. Wydarzenia należy wybierać rozsądnie, ponieważ mogą one pomóc także przeciwnikowi.
Atak
Kontratak
Gdy stworzenie atakuje, zadaje wrogiemu stworzeniu lub bohaterowi obrażenia równe wartości swojego ataku . Jeśli zaatakowane stworzenie przetrwa natarcie, zadaje swemu napastnikowi obrażenia równe wartości swego odwetu . Jeśli energia życiowa stworzenia spadnie do zera, oddział taki zginie i zostanie zabrany z pola bitwy prosto na cmentarz.
Stworzenia mogą atakować wyłącznie przeciwników w swoich rzędach. Jeśli w danym rzędzie stoją dwa stworzenia wroga, to stworzenia latające i walczące wręcz mogą uderzyć tylko na przeciwnika stojącego w pierwszym szeregu, podczas gdy stworzenia strzelające mogą atakować dowolnie ustawionych nieprzyjaciół.
Stworzenie