Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XDark MessiahHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Cmentarz jest opustoszały
Witaj nieznajomy.
rejestracjalogowanieRSSFB

Słowniczek

Zawiera wszystkie terminy, z którymi możemy spotkać się w grze.

NazwaOpisObrazek
Umiejętności
Specjalne moce charakterystyczne dla pewnych stworzeń lub przyznane dzięki zaklęciom wzmacniającym. Szczegółowe informacje na ich temat znajdziesz na Liście Umiejętności Stworzeń.
Faza akcji
Podczas fazy akcji gracz może użyć jednej z umiejętności swojego bohatera, zagrać kartę, przesunąć swoje stworzenia znajdujące się na polu bitwy lub zaatakować nimi.
Atak
Jedna z dwóch czynności, które może wykonać stworzenie na polu bitwy. Może się przemieścić na inną prawidłową pozycję na polu bitwy albo zaatakować wrogie stworzenie lub bohatera.
Pole bitwy
Przestrzeń, na której stworzenia i bohaterowie zmagają się ze sobą. Większość kart wykłada się z ręki na pole bitwy.
Koszt
Liczba surowców, które trzeba wydać, aby móc użyć karty.
Dobieranie kart
Proces pobierania karty ze swojej biblioteki i dodawania jej do swojej ręki. Jeśli musisz dobrać kartę, a jest to niemożliwe, twój bohater traci jeden punkt zdrowia.
Frakcje
Każda karta bohatera, stworzenia, budynku i łutu szczęścia należy do którejś frakcji lub jest neutralna. Frakcja bohatera określa, które stworzenia, budynki i łuty szczęścia mogą być dodane do jego armii. Karty frakcji neutralnej mogą być dodane do dowolnej talii. (Obecne frakcje to Akademia, Przystań, Inferno, Nekropolia, Świątynia i Twierdza)
Stworzenie latające
Podtyp stworzenia, które może być wystawione w przednim albo tylnym szeregu.
Cmentarz
Stos zużytych kart gracza, włącznie ze stworzeniami, zaklęciami i łutami szczęścia.
Ręka
Karty dobrane z twojej talii, których możesz użyć w swojej turze.
Natychmiastowe
Podtyp zarówno zaklęć jak i łutów szczęścia. Natychmiastowe karty wywołują efekt od razu po zagraniu, a następnie zostają odłożone na cmentarz.
Wymagany poziom
Poziomy , oraz danej karty. Abyś mógł zagrać tę kartę, twój bohater musi spełniać wymagania tych poziomów.
Biblioteka
Stos niezużytych kart, z którego się je dobiera.
Szereg
Na polu bitwy wyznaczone są cztery pionowe szeregi. Każdy gracz ma swój szereg przedni oraz tylny i może wystawić do czterech stworzeń w każdym z nich. Niektóre zaklęcia obszarowe można rzucić na cały szereg.
Przemieszczanie się
Jedna z dwóch czynności, które może wykonać stworzenie na polu bitwy. Może się przemieścić na inną dozwoloną pozycję na polu bitwy albo zaatakować wrogie stworzenie lub bohatera.
Jednostki walczące wręcz
Podtyp stworzeń, które mogą być wystawione jedynie w przednim szeregu.
Długotrwałe
Podtyp zaklęć i łutów szczęścia. Karty długotrwałe pozostają na polu bitwy przez pewien czas określony w tekście opisującym kartę.
Przemieszczenie
Wynik zaklęcia lub umiejętności, dzięki której możesz przemieścić stworzenie na polu bitwy na inną dozwoloną pozycję.
Faza uzupełnień
Tura gracza zaczyna się od fazy uzupełnień, podczas której jego surowce są uzupełniane, a maksymalna liczba surowców jest zwiększana o 1. Następnie dobiera on kartę i przechodzi do fazy akcji.
Rząd
Na polu bitwy znajdują się cztery poziome rzędy. Każdy gracz może wystawić do dwóch stworzeń w każdym z nich. Niektóre zaklęcia obszarowe można rzucić na cały rząd.
Szkoły magii
Każde zaklęcie jest częścią jakiejś szkoły magii. Od twojego bohatera zależy to, którymi szkołami możesz grać i tylko zaklęcia z tych szkół mogą być dodane do twojej talii. Siedem szkół magii to: powietrze, ziemia, ogień, woda, światło, ciemność oraz magia pierwotna.
Surowce
Możesz wydawać surowce, aby używać kart ze swojej ręki albo wywołać pewne efekty na polu bitwy.
Stworzenie strzelające
Podtyp stworzenia, który można wystawić jedynie w tylnym szeregu.
Tura
Tura gracza ma fazę uzupełnień, po której następuje faza akcji. Gracz może zakończyć swoją turę, co zapoczątkuje turę jego przeciwnika.
© 2003-17 Kwasowa Grota. Wszelkie prawa zastrzeżone. Jakiekolwiek kopiowanie, publikowanie lub modyfikowanie tekstów grafiki i innych materiałów chronionych prawem autorskim znajdujących się na stronie bez wyraźnej zgody autorów jest zabronione.
Komnaty Might and Magic "Duel of Champions". Redakcja, kontakt