Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XHeroes III - Board GameHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Cmentarz jest opustoszały
Witaj nieznajomy.
rejestracjalogowanieRSSFB
News
Od wczoraj na oficjalnym forum Ubi trwa odsłanianie nowej frakcji, jaką jest Akademia. Wstęp fabularny znajdziecie tutaj.

Zacznijmy od Domu Chimery. W czasie trwania fabuły Dom Chimery nadal leczy rany po rebelii Orków. Powracają Rakshasy - ich najsilniejsze stworzenie do tej pory: zwinne, silne i przede wszystkim lojalne. Tak jest, uwielbiane przez wielu kotki powracają. Dostają też nową umiejętność - Unik (ang. Evade) (ten właściwy ;). Kiedy takie stworzenie zostaje zaatakowane po raz pierwszy w turze, przez jednostkę latającą lub walczącą wręcz, przesuwa się na sąsiednią pozycję (jeśli to możliwe).
Uzupełnieniem dla tych stworzeń są Derwisze (ang. Dervish Dancers). Wszystkie Derwisze posiadają zdolność Odbicie z Dystansu X (ang. Range Reflect X), która przekierowuje X obrażeń z walki zadanych przez strzelca z powrotem do tego samego wroga.

Przejdźmy do następnego domu - Domu Anima. Ci magowie lubią mieć do czynienia z potężnymi duszami i zmuszać ich do bycia podległymi ich woli. Dżiny nie zawsze są zainteresowanie pomaganiem magom i z pewnością nie są szczęśliwe z bycia zniewolonym. Niektórzy jednak są bardziej pomocni niż inni.

Przedstawiono ten konflikt poprzez zrównoważenie korzyści z gry większością Dżinów z ich oczywistymi wadami. Możecie mieć okazję spotkać Dżina z olbrzymią siłą ognia oraz niskim kosztem, lecz jeśli nie zostanie on dobrze zagrany, może zadać obrażenia także swojemu bohaterowi. Tańsze Dżiny to niekoniecznie stworzenia nastawione na szybką akcję, lecz na pewno pomogą w uzyskaniu większej liczby statystyk na planszy.
Inne Dżiny nie mają wad i zostały stworzone głownie po to, aby wspierać rzucane zaklęcia. Przykładem może być Nur, nowa Unikatowa karta z Kanałowaniem Magii 3 (i nie tylko)!

Ostatnim, lecz niekoniecznie najgorszym jest Dom Materia. Oni po prostu lubią budować. Gargulce to tankerzy Akademii. Mają więcej punktów życia i (niektóre) żadnego ataku. Zostały stworzone do obrony i jedyne, co ma sens to ich Niewrażliwość na Magię, czy nawet lepiej: Magiczna Ochrona!
Następne są Golemy. Zwykle mają one spełniać bardzo określone zadania. Niektóre walczą, inne są po to, aby wzmacniać siłę zaklęć. Są bardzo wszechstronne.
I wreszcie Tytani. Wszyscy oni posiadają Wyładowanie X (ang. Shockwave X), czyli nową zdolność wybuchu. Mogą atakować puste pola przed sobą, aby zadać X obrażeń stworzeniom sąsiadującym z tymi polami. Oczywiście nie tylko Tytani będą posiadać tę umiejętność ;). (Jeden z Tytanów będzie najbardziej żywotną jednostką z wszystkich do tej pory!)

W jednostkach pojawią się również sami magowie, którzy pomogą wam głównie dzięki Kanałowaniu Magii. Tacy magowie nie przysłużą się jednak zbytnio w walce. Warto więc wspomnieć o innych Magach, którzy są w stanie unikać wrogich stworzeń dzięki nowej umiejętności nazwanej Fazowanie (ang. Phased). Stworzenie z Fazowanem nie może zostać zaatakowane przez inne stworzenie, ALE nie może także blokować. Jeśli przeciwnik będzie chciał się go pozbyć, będzie zmuszony użyć zaklęć lub łutów szczęścia. Stworzenia z Fazowaniem są dobre w ofensywie, lecz kiepskie w defensywie!
Niektórzy magowie zdecydowali się stać się Nethermantami (nie należy mylić tego z Nekromantami!) studiując praktykę zakazaną w Siedmiu Miastach. Świadomi ryzyka starają się oni poznawać Magię Pustki (jeden z kierunków Magii Pierwotnej), mimo iż wiedzą, że brak kontroli nad jej mocą może spowodować, że zostaną przez nią wchłonięci.
W kwestii mechaniki: Nethermanta będzie zawsze próbował pozbawić bibliotekę przeciwnika kart poprzez ich przewijanie (ang. milling - to termin używany dla każdego efektu, który sprawia, że karty trafiają z biblioteki prosto na cmentarz). Przewijanie z założenia ma stać się bardziej popularne wraz z nadejściem nowego dodatku. Pojawią się też kontry na tego typu deck. Karty przywracające inne kart z cmentarza itp. Reszta łutów Akademii to wspomaganie magii.
Dark Dragon
Wasze komentarze (27)
29 sie - 18:31

Kammer
Shut up and take my seals!
29 sie - 18:43

laszka
Fazowanie... Kiedyś dokładnie taką samą umiejętność zaproponowałem :P Nawet tej samej nazwy użyłem :P
29 sie - 18:46

Dark Dragon
Więc może i od Ciebie któryś z współtwórców to podłapał ;)
29 sie - 18:59

Nicolai
Fazowanie? Mnie to z Marvelem się kojarzy ;) Co do kart Akademii mogę powiedzieć tylko jedno... chcę je mieć... teraz!
29 sie - 19:25

Alamar
Jeśli nazwy rodów/domów rzeczywiście będą brzmieć, jak w powyższym tekście, to jest jeszcze nadzieja dla polskiej wersji DoC-a.

Albo i nie - co to jest Nethermanta? Kolejny Nekromancer? :P
29 sie - 19:29

Alamar
BTW - co w Akademii robi Mandalor?
29 sie - 20:39

Nicolai
W sumie takie połączenie Revana i Mandalora Ostatecznego... czyżby był to Easter Egg zdradzający nam co pojawi się w dodatku?
29 sie - 20:45

Alamar
A kto w ogóle wspominał o tej popierdółce Bioware'u?
To jest Mandalor:
http://oi44.tinypic.com/se2kbl.jpg
29 sie - 22:04

Radowid Srogi
Phasing i mill - czy Ubi naprawdę nie potrafi nie kalkować mechanik z MtG?
29 sie - 22:32

Field
@Alek - o ile mi wiadomo, to wywalczyłem m.in. Dom Anima ;) @Radowid - nie powiedziałbym, że to dokładna kalka, bo w MtG mille opierały się na własnej talii. Natomiast karcianek powstało tyle, że każda coś kopiuje i nie ma bata. Muszą być elementy wspólne.
29 sie - 22:33

Nerevar
Ciekawe, czy uda im się zrobić milling sensowną taktyką. Wizardom niespecjalnie to wyszło w MTG...
29 sie - 22:56

Nicolai
Czyliś fanem Nieposkromionego, chyba tak to się tłumaczyło? Wystawiam się na potencjalnego bana, ale jakoś nigdy fanem Mando nie byłem, początkowo niby byli ciekawą odmianą dla ciągłych potyczek na linii Jedi-Sith, niestety potem wszystko spieprzyli...
Travis zrobiła z nich dobrych wujków, TCW wypaczyło jak wszystko zresztą, a potem wspomniany już Bioware w SWTOR spieprzył wszystko do reszty. Według obecnego kanonu Mando byli marionetkami w rękach Imperatora Sithów. Ech...
Na swoją obronę powiem, że Ostateczny i Nieposkromiony z hełmu byli nie do odróżnienia :P Swoją drogą może jest nas, grotowych starwarsowców, więcej, jeśli tak to wypadałoby na Cmentarzu zrobić Wieczór Gwiezdnych Wojen.
29 sie - 23:05

Radowid Srogi
@Field - powiedz mi w którym miejscu Jace, Memory Adept, Ming Grind albo Nemesis of Reason opierają się mieleniu samego siebie.
29 sie - 23:17

Darkem
W końcu! Może to najwyższy czas by zacząć grać w DoCh? Arty i opisy są świetne, szkoda, że taka akademia nie pojawiła się w H6...
30 sie - 00:23

Field
@Radowid - zależy, o którym millu mówimy. Sama niebieska wywodzi się z self-milla jeszcze z czasów Urza's Saga.
30 sie - 07:56

Radowid Srogi
Od sagi minęło 14 lat. Poza tym definicja Mill decku mówi że to talia wygrywająca poprzez pozbawienie przeciwnika biblioteczki. Selfmill to element talii np. reanimatorów i kontroli grających Snapcasterem.
30 sie - 22:45

Kammer
Tak z innej beczki: Co z płatnością SMS?
31 sie - 13:07

MinosKing
Wow jestem pod prawdziwym wrażeniem te postacie wyglądają Epicko i tak ładnie się komponują na tle Akademii :]
31 sie - 16:33

Fearior
Pieczątki i Gold zachomikowany... teraz tylko czekać... wiadomo kiedy DOKŁADNIE wejdzie? O, i coś tam było o obniżce cen w sklepie, wiadomo o tym coś więcej?

1 wrz - 20:56

MinosKing
To już czas pokaże co dalej w tym kierunku zrobią.
1 wrz - 21:03

Alamar
>>>Dom Materia, Alchemicy, który stworzyli Tytanów, konstrukcje i gargulców.

Konstrukcje? Litości.
"House Materia, unites the Alchemists, builders of the Constructs."

Poza tym standardowo brak odmiany nazw miejsc.
2 wrz - 11:22

Vaex
Niejaki "David.ss" wrzucił dziś 6 nowych kart z konwentu PAX ( 2 bohaterów + 4 stworzenia ) na forum UBI.

Źródło: http://forums.ubi.com/showthread.php/792444-2-New-Heroes-(Haven-amp-Necropolis)-amp-4-New-Academy-Creatures-Reveals-From-Pax
2 wrz - 14:25

Fearior
@up Czy mi się zdaje czy Wizzard tutor jest odporny na obrażenia ale nie jest "Phased"?! Czyli że taki idealny bloker!
2 wrz - 14:32

Nerevar
A czemu miałby być odporny na obrażenia? Na odwet i owszem - ale to zdaje się przy bloku nie pomaga...
2 wrz - 14:47

iskra.
coś czuje, że nowa bohaterka nekro będzie popularna karta, ciekawe połączenieszkoł magi (jakby to miało znaczenie) + wygląd^^
2 wrz - 17:37

Vaex
@Fearior - dokładnie, świetny bloker i w dodatku ma magic channel :) Jest odporny na odwet, nie na jakiekolwiek obrażenia, tak ja już ktoś wcześniej napisał. Za 2 surowca to się jak najabardziej opłaca...

3 wrz - 18:45
Rozjemca
Ładne kopie z Heroes IV .

pzdr
Nius archiwalny - możliwość komentowania została wyłączona.
© 2003-24 Kwasowa Grota. Wszelkie prawa zastrzeżone. Jakiekolwiek kopiowanie, publikowanie lub modyfikowanie tekstów grafiki i innych materiałów chronionych prawem autorskim znajdujących się na stronie bez wyraźnej zgody autorów jest zabronione.
Komnaty Might and Magic "Duel of Champions". Redakcja, kontakt